Dan 3 cover image
To je 4. objava v seriji objav z naslovom S kajakom okoli Pašmana in Ugljana.
ned, 29. avg. 2010

Dan 3

Kljub neprespani noči je cilj 3. dneva ostal: Iž pred poldnevom. Nekaj malega poživil za veslanje, nato pa uživanje v raju – na Ižu je res lepo!

Pot

Uvala Činta – Ugljan – Batalaža – Sušica – Rt Sv. Petar – Uvala Muline – Rt Ovčjak – Bolnica – Rt Kobilljak – Rt Osiljak – Drage
prikaz poti na Google Maps
skupaj km: 21km
skupni čas: 3:15
povprečna potovalna hitrost: 6,46km/h

Opis

noč ob kajaku

5:15?!

Po neprespani noči, ko se je do 3:30 iz Ugljana slišala živa glasba in so me celo noč pikali komarji, sem že precej pred budilko začel tavati po kampu. No, odpravil se nisem prav nič prej kot načrtovano, saj sem vsaj pol urce pil kavo z gazdo – to, da sem vstal malo čez 5, malo čez 6 pil kavo(!) pravzaprav že meji na fikcijo, tako da sem moral vmes preverjati, če sem res buden. Vmes sem na plaži še pojedel zajtrk; nekako mi je uspelo zbasati skoraj pol kile kruha ter konzervi tun in paštete, zraven pa sem si privoščil ananasov sok. Ko sem želel Mariu plačati za varno prenočišče in prijaznost, mi je le stisnil roko in zaželel ugodno more – v časih, ko večina gleda izključno nase in solidarnost peša, se je lepo zavesti, da nisi sam.

zajtrk na plaži

7:00

Kot že rečeno, odpravil sem se zopet (šele) ob 7h. Glede na to, da sem imel cilj priti do Iža pred poldnevom, sem se moral kar resno lotiti veslanja. Upal sem še na nekaj pomoči vetra v drugi polovici, ko pridem na drugo stran Ugljana.
Morje zopet povsem mirno, sem ter tja kak gliser (dva, trije, več ne) ali jadrnica, vetra pa tudi še ni bilo. Tako sem do Rta Sv. Petar vozil bolj ko ne po azimutu. Ko sem obrnil okoli vrha Ugljana sem dobil želeno pomoč narave, ki pa je dvorezen meč – kar naenkrat ne čutiš vetra, tako da hitro postane vroče.

na vrhu Ugljana

9:00

Hitreje od načrtovanega sem prispel do prve točke, kjer bi lahko prečil kanal med Ugljanom in Ižem. Ker je sonce vedno bolj pripekalo, veter je bil dokaj ugoden, sem se odločil za ne najkrajše prečenje. No, pred prečenjem sem se še zavil v senco, hitro pojedel malo suhih sliv ter skočil na WC.

pred prečenjem na Iž
zadnji postanek na Ugljanu

9:25

Ob Rtu Kobiljak sem jo mahnil direktno proti vrhu Iža. V prvih nekaj 100m sem veslal, kot bi bil Jošt Zakrajšek. Sonce se je namreč skrilo za (enega izmed redkih) oblakov, veter je pihal rahlo od strani, tako da sem imel ob mirnem morju idealne pogoje. No, idila ni trajala dolgo, sonce je hitro pokukalo izza oblaka in druga polovica je postala (časovno) neprimerno daljša.

10:05

Ko sem prišel na Ižu do prve peščene plaže, sem se takoj vrgel v vodo, za kakšno minuto skočil v senco in upal, da bom preživel še dobre pol ure veslanja po tej vročini (tu mi je tudi dokončno zmanjkalo baterije v fotoaparatu, ki sem jo napolnil šele proti večeru, tako da nekaj utrinkov žal manjka. No, zame ne :P).
Naslednje pol ure je bilo tako prav mučnih. Če sem dan prej mislil, da je nasprotni veter (z valovi) najhujše zlo, sem tu kaj hitro spremenil mnenje. Na vsake 5 minut sem pil vodo ali cedevito in pomakal kapco v morje. Zadnje sem kmalu nadgradil z mokro majico na glavi in čez njo kapco.

takoj skok v vodo

10:50

Prispel v Drage, cilj tega dne. Ob prvi primerni senci sem parkiral na obali in skočil v vodo. Nato sem se povsem razkomotil, imel sem namreč kar precej mokrih stvari še od prejšnjega dne, ki sem jih dal sušiti na skalah nekaj metrov levo in desno od kajaka. Sam sem skočil pod borovce, nekaj malega pojedel in poskušal zaspati. Vmes sem se še malo poigral z žulji: na sredincu desne roke sem imel enega prav posebnega – že v treh plasteh. Ko sem prebil zgornjo plast sem lahko le upal, da bo kombinacija morske vode, bepanthena in blagega maestrala do naslednjega jutra že učinkovala.

12:45

Do konca dneva sem se počutil kot kralj: v apartmaju mi je Tina najprej prinesla hladen radler – ob pogledu nanj so se mi kar zasvetile oči, po popitem pa začele izgubljati fokus. Za nedoločljivo dolgo (1,2,3h) sem umrl na mehki postelji ... Za popolno oživitev pred kosilom sem izkoristil še mrzel tuš, nato pa se prepustil gurmanskim užitkom: jadranski lignji ob kozarčku rdečega in prijetni družbi – mmmmm! :)
Zvečer sva se odpravila še v selo v sosednjem zalivu (Veli Iž) na kako pivce. No, eno je bilo zame dovolj glede na to, da me je naslednji dan čakala še ena etapa.

Iž

22:30

Tokrat sem si privoščil pozen odhod v posteljo – je bilo treba izkoristit lepe trenutke v raju, povrhu vsega pa sem imel enkrat za spremembo mehko ležišče :)
Iž me je povsem prevzel, nekako me spominja na Pašman pred 5-10 leti, ko je bilo še manj navala turistov. Eden izmed razlogov je najbrž tudi ta, da so v tem času na Pašmanu uredili vodovod, tu pa pitno vodo še vedno dostavijo s tankerjem. Upam, da bo še nekaj let ostalo tako, da se lahko vsako leto vsaj za kak dan ustavim tu – od Pašmana se bom le stežka poslovil :)